Thursday 22 May 2014

Sihat Cantik

Teks : Azlina Zabha
Foto : Azlina Zabha


Majalah : Rapi (Majalah Kesihatan)
Terbitan : Karangkraf
Tagline : sihat ● cantik
Laman web rasmi : http://rapi.karangkraf.com
Facebook : RAPI Magazine


Sihat dan cantik. Dua perkataan ini sahaja sudah berjaya menggambarkan isi Majalah Rapi ini. Majalah ini mengenengahkan info kesihatan dan juga kecantikan.

Lupa sejak bila saya menyukai majalah ini. Bila saya dapat membelinya sekali-sekala, hati saya tetap suka dengan setiap maklumat yang ada dalam majalah ini. Ini bukan majalah tabloid, malah saya menganggapnya seperti rakan baik saya.



Terkini dalam keluaran 15 Mei 20114 ini, ada dipaparkan topik 11 Tip Santai Hilangkan Stress Serta Merta, di muka surat 66. Salah satu caranya ialah dengan mengatakan pada diri sendiri "Saya Tidak Kisah". Ada benarnya kadang kala perkara yang remeh temeh atau isu yang kecil yang banyak kita fikirkan dan akan membuatkan kita stress. Jadi, sekali sekala memang patut pun kita abaikan sahaja perkara tersebut dan buat sesuatu yang membahagiakan kita seperti melakukan hobi kesukaan kita. Contohnya, berblogging. Itu jika sayalah, sebab memang ia hobi saya.

Siapa menyangka bahawa membaca dengan cepat juga dapat menghilangkan stress serta merta. Sembilan tip yang lain juga menarik dan mudah untuk kita amalkan semasa kita menghadapi saat-saat stress seharian.

Banyak juga idea santai yang digunakan dalam Majalah Rapi ini. Kegunaan madu untuk mencantikkan kulit, rambut, dan madu juga boleh dijadikan bahan untuk mendapatkan tubuh yang langsing. Caranya ialah minum sesudu madu setiap kali sebelum sarapan, makan tengah hari dan juga makan malam. Bagaimana ia boleh melangsingkan tubuh kita? Kenalah baca majalah rapi ini, baru tahu jawapannya.

Baiklah, izinkan saya habiskan baca majalah ini. Saya teruja untuk menghabiskan dan membaca setiap isi yang dalam majalah ini. Kali ini saya ingin membaca dengan cepat, tukar tabiat saya yang suka membaca dengan kadar perlahan.





No comments:

Post a Comment